środa, 10 sierpnia 2016

Lawendowe Żniwa

Lawenda  (Lavandula L. ) – rodzaj roślin z rodziny jasnotowatych. Obejmuje ponad 40 gatunkówWiecznie zielone krzewy o wonnym zapachu. 

Tyle Wikipedia. Każdy kto widział pola lawendowe wpadał w zachwyt. Najpiękniejsze pola to te w Prowansji we Francji. Tam dziesiątki hektarów tworzą niezwykłe widoki.  Okazuje się że tą roślinę w niewielkiej ilości również uprawia się w Polsce. I to całej Polsce. W poszukiwaniu plantacji okazuje się że warunki do uprawy w zasadzie są w całej Polsce Od wzgórz po jeziora.  Ja postanowiłem znaleźć te w Małopolsce.

Takie dwie plantacje o zupełnie odmiennym charakterze uprawy znalazłem w Krępie gdzie lawenda jest produkowana do celów przemysłowych oraz w Ostrowie gdzie lawendę uprawia się w celach florystycznych.  W obu przypadkach lawendę aby nie uszkodzić delikatnych kwiatów zbiera się ...sierpem. Dlatego mój fotoreportaż z tych miejsc nazwałem...

Sierpem.....

 
Krępa...











Ostrów. Ogród pełen lawendy....



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz